måndag 18 april 2011

Strömsholms Brygghus - Tok-Olle

Besökte päronen en sväng i Köping och hade genom farsan fått informationen att Per Granberg från gamla punkbandet Charta77 driver en pub vid namn Ögir. Detta visste jag sedan tidigare om men farsan förklarade även att man nu börjat ge sig in i ölbryggning och att ölen fanns enbart lokalt på Systemet i Västmanland. Det var tillräckligt för att jag skulle känna mig lite patriotisk och besöka gröna kiosken i Köping. Mina ögon föll direkt på Tok-Olle från Strömsholms Brygghus för den grymt coola titeln och snygga etiketten.

Tok-Olle är som Black Isle i färg och smak, men jag anser att Tok-Olle är fanemej godare. En rejäl törstsläckare så här i vårhettan och grilloset. Nästa gång päronen kommer på besök får de ha med sig ett gäng Tok-Olles för den här kommer drickas fler gånger i sommar till grillen.

Mattes betyg: 7,5
Patas betyg: 7,5


Patas kommentar: Jag kan bara instämma i allt här över och tycka att det är väldigt synd att det inte ens går att beställa Tok-Olle till vårt Systembolag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar